skip to Main Content
Meerwaarde Voor Ieder Bedrijf!
Veel veranderingen voor bedrijven en ondernemers

Meerwaarde voor ieder bedrijf!

Bedrijven en ondernemers hebben een focus op hun eigen activiteiten, producten of dienstverlening. Daar ligt hun kracht. Om die focus vast te kunnen houden is regelmatig hulp van anderen nodig. Van de schoonmaak tot ICT, op allerlei vlakken biedt externe hulp meerwaarde. Maar hoe zit het dan met adviseurs? Daar kom ik in de praktijk dagelijks mee in aanraking!

Hulpvraag

Of het nu gaat om Interim Management of Bedrijfsadvies, elke opdracht begint met een hulpvraag. We hebben capaciteit nodig in het management, kun je helpen? Of, we merken dat zaken in het bedrijf beter kunnen, kun je helpen? Natuurlijk kunnen we dat en doen we dat.

Toegevoegde waarde

Vanuit de interim managers-rol zie en hoor je veel over wat er speelt in een bedrijf. Dat gaat meestal verder dan alleen je eigen aandachtsgebied. En dat is goed, want daar ontstaat je meerwaarde of nog beter je toegevoegde waarde. Ik kom het steeds opnieuw bij klanten tegen.

Voorbeeld

Voorbeeld: een directeur die door de omvang van het bedrijf wat verder afstaat van de dagelijkse uitvoering en voor het eerst eindverantwoordelijk is. Hij is druk bezig met de grote lijnen, maar mist wat er misgaat in de uitvoering. In zo’n geval geef je niet alleen leiding aan de afdeling of het bedrijfsonderdeel, maar word je van interim manager vanzelf ook bedrijfsadviseur.

Nog een voorbeeld: als bedrijfsadviseur of consultant werk je aan de oplossing van een vraagstuk, bijvoorbeeld het ontbreken van focus bij het personeel. Je moet dan altijd verder kijken dan de eigenlijke vraag. In dit voorbeeld door een nieuwe werkwijze, juist ook bij de directeur/eigenaar zelf.

Trusted Advisor

Toegevoegde waarde lever je als “trusted advisor”. Dat vertrouwen gaat heel wat verder dan de tips van een vriend in de serviceclub of op het sportveld, of de goedbedoelde adviezen van een familielid of buurman. Ondernemers en directeuren doen er goed aan om een team van specialisten om zich heen te hebben. Accountants, juristen, marketeers bijvoorbeeld. Voor strategie, visie en bedrijfsvoering een bedrijfsadviseur als ‘trusted advisor’.

Meerwaarde

Ik merk dat ondernemers en directeuren baat hebben bij een trusted advisor, iemand die ze helpt met hun businessplan, jaarplan, strategie, visie, familiestatuut, enzovoorts. In de genoemde voorbeelden ging het snel vooruit. Dat is echte meerwaarde voor ieder bedrijf!

Dennis van der Voort

Directeur Silver Fern

Back To Top